10.03.2021

בלי לגזור קופונים: כך קונים נדל"ן ישירות בשוק החופשי, ומוצאים את העסקות הטובות ביותר

מתחת למחיר השוק

ישנן מספר דרכים לרכוש נדל״ן להשקעה, אך הדרך הבטוחה ביותר, המבטיחה את התשואות הגבוהות ביותר והעסקאות הבטוחות ביותר – היא רכישת הנכס ישירות מהשוק האמריקאי. כך עושים זאת.

עולם ההשקעות בנדל"ן יכול לעתים להרגיש כמו מבוך מסובך – עשרות חברות, אלפי לוקיישנים, פרויקטים שמתחילים ונגמרים, ערוצי מימון שונים, תנאי קנייה ומכירה מבלבלים ומושגים ומונחים היו יכולים למלא מילון שלם.

עם זאת, עם מספיק סבלנות, עיניים פקוחות והדרכה ראויה, ניתן ללמוד, להבין וליישם את העקרונות המנחים בכל הנוגע ליצירת הכנסות ורווחים מהשקעה בנדל"ן. ועדיין, גורם נעלם אחד יכול לבנות או להפיל עסקה, ויש לשים לב אליו באופן מיוחד: האינטרסים. כמו בכל תחום בחיים, השחקנים הפועלים במגרש ההשקעות מגיעים עם מטרות ברורות, כשסביר להניח שעבור כל אחד אותן מטרות ישרתו דבר ראשון אותו עצמו. במלים אחרות, כל שחקן – קונה, מוכר, יזם, משקיע, מתווך או נותן שירות – מגיע לעסקה על מנת לייצר רווח עבור עצמו.

אין עם כך בעיה, כאשר כל הגורמים מודעים לסיכויים ולסיכונים שבכל עסקה. כמשקיעים, אנו מעריכים את פוטנציאל הרווח בעסקה, ולפיו מחליטים האם לבצע אותה או לא. יותר מכך, אנו נעזרים בחברות המתמחות בהשקעות – בתחום הנדל"ן במקרה הזה – לטובת הכוונה, סיוע בתהליך הרכישה והמכירה, וכן על מנת לקבל מידע על אזורים ונכסים שבהם המחירים אטרקטיביים.

וכאן נכנסים לפעולה האינטרסים – שהרי הגורם שעמו אנחנו עובדים אמור לדאוג לנו לתשואה הגבוהה ביותר האפשרית (זה האינטרס שלנו), אך הוא גם דואג למיקסום ההכנסה עבור עצמו (האינטרס שלו). קשה להשקיע בנדל"ן, במיוחד מעבר לים, ללא ליווי של חברת השקעות. לכן חשוב לדאוג לרמה גבוהה של זהות אינטרסים בין המשקיע לבין חברת ההשקעות.

האינטרס המרכזי של חברת השקעות היא להציג תשואות טובות עבור משקיעיהן, כך שאלה יחזרו להשקעה נוספת, או שמשקיעים חדשים יאהבו את התשואות וירצו להצטרף.

ישנם שני מסלולים שבהם אותן חברות יכולות לבחור. הראשון הוא יצירת פורטפוליו נכסים להשקעה, כלומר, רכישה מבעוד מועד של נכסים שהחברה זיהתה כבעלי פוטנציאל לעליית ערך. במסלול זה החברה תשווק למשקיעים נכסים מתוך מאגר שכבר נמצא בבעלותה בצורה כזאת או אחרת.

לשיטה זו יש יתרונות – כמו בחירה מוקדמת של הנכס ויצירת אסטרטגיית רווח מבעוד מועד; אך יש בה גם חסרונות, כשהבולט שבהם קשור באופן ישיר לבעיית האינטרס. כשהחברה כבר מחזיקה בנכס היא למעשה יכולה לנקוב באיזה מחיר שתרצה, ואף למכור את הנכס מעל למחיר השוק, דבר אשר ייפגע בטיב ההשקעה בהכרח.

כשאנו כמשקיעים רוצים להגיע למצב שבו יש זהות מלאה באינטרס בינינו לבין החברה שאנו משקיעים דרכה – המטרה היא למעשה לנטרל עד כמה שניתן את האינטרס של חברת ההשקעות. זוהי השיטה השנייה שאותה ניתן לנקוט – קנייה ישירות השוק.

מהי קנייה ישירות מהשוק בתחום הנדל"ן? במצב כזה, המשקיע חובר לחברת השקעות, ויחד הם סוקרים את השוק הרלוונטי, בוחרים נכס שמתאים למשקיע ומבצעים את הרכישה באופן ישיר מהמוכר המקורי, ללא בעלות של צד שלישי בין המוכר לקונה. במצב כזה הנכס נרכש במחיר השוק או מתחת לו, הנכס עובר את כל בדיקות הנאותות אל מול המשקיע, והאינטרס של בית ההשקעות זהה לאינטרס של המשקיע.

אורצ'רד מציעה ללקוחותיה מסלול של קנייה ישירות מהשוק באזורים שאותם זיהתה החברה כבעלי פוטנציאל משמעותי. אף שאורצר׳ד מבצעת את כל הפעולות עבורכם ללא צורך בהתעסקות יום יומית – היא עדיין דואגת לכך שהנכס יירכש ישירות מהשוק ובכך מבטלת את האפשרות לקניית נכס במחיר מופקע שלא תואם את השוק. כשאין קופון לגזור, אורצ'רד מבטיחה ללקוחותיה את מציאת העסקה האטרקטיבית ביותר בשוק.

Let your money work

    Let your money work